tisdag 12 maj 2009

Några bilder...

Istället för att skriva ett långt och enformigt inlägg om nått meningslöst koreanskt tänkte jag idag istället göra det enkelt för mig och ladda upp lite slumpvis utvalda (men likväl meningslösa) bilder för att illustrera några av de mer absurda delarna av min vardag.

Först ut – utsikten från min dusch - Detta är hur det ser ut en rätt mulen vardag i april, igår var det betydligt soligare samt mer liv och rörelse eftersom campuset var fyllt med småknottar som firade koreanska barnens dag i dussintalet hoppborgar och liknande. Jag kan ju nämna att jag har nästan exakt samma utsikt från mitt rum men av nån anledning tycker jag det är roligare att kunna stå och titta på detta medan jag duschar.

Sedan - koreansk gatumat version skrämmande - Denna rätt bistra adjuma sitter och säljer rätt populära koreanska snacks. I den högra skålen ser ni inget mindre än små krabbskal (typ eremitkräftor eller nått), i den andra slår hon på stort och säljer larver, mmmmm... Det vi undrade mest över var dock huruvida dessa två delikatesser serveras i glassstrutarna som kan ses längst till höger, ingen var dock modig nog att inleda en konversation med henne. Vi slog istället på stort och köpte den klockrena koreanska gatumatsversionen av meat on a stick: en varmkorv trädd på en pinne insvept i bröd med pommes frites fäst vid den, allt friterades i tre minuter, på med lite ketchup och sedan voila...

Sist – min rosa säng - Här om dagen kom våra nya sommarsängkläder från Crimson house, som alla kan se är de väldigt rosa, eller ja, alla kan inte se det, några av mina vänner hävdar desperat att de är persikofärgade, själv har jag inga kommentarer...

Mer bilder på http://www.facebook.com/album.php?aid=88645&id=599302609&l=9e80fbbd43 och http://www.facebook.com/album.php?aid=98075&id=599302609&l=20d690010c

Inga kommentarer: